Projecten

 

 

 

 


Bij Heyboer thuisLotti looks

Lotti Heyboer keek met heel eigen ogen naar mijn werkstukken, en koppelde die aan de eeuwenoude Chinese verhalen uit de Yi Jing. Daar is zij al door gefascineerd sinds zij bij Anton Heyboer kwam wonen. Het boek heeft ook mijn interesse, al heel lang, dus een vrolijke samenwerking lag voor de hand.

Ook werk ik nog wel eens bij hen in Den Ilp, kijk hier: Bij Heyboer thuis.

Hier zie je een mooie video van Carin Schripsema over hoe Lotti en de andere vrouwen van Anton Heyboer momenteel nog steeds in hun gezamenlijke onderkomen wonen.

(Klik op de foto voor meer.)

 


atelier in de tuinAtelier in de tuin

Buiten werken. In de natuur. Vanaf 2013.

Schilderen, tekenen, tablet, alle materialen.

Kennismaken met Kauw. (Klik op de foto voor meer.)


atelier in de tuinAtelier in de stad

In de latere jaren van ’00 kreeg de experimenteerdrift met spontaan tekenen en schilderen nog meer de overhand. Eindelijk de tijd om echt met kunst bezig te zijn. Straat-, en uitgaansleven, festivals, ontmoetingen, razendsnel getekend of geschilderd. Om zo authentiek mogelijk te werken. Er op uit gaan om overal en nergens te werken. Dat kreeg versterking door een atelier midden in de stad. Met verschillende werk-, en expositieruimtes, die snel gevuld raakten. Zeven jaar Dias Latinos. Sinds 2008 de tango. De Parade, en de Gypsy Road Show. Arte Ganza. Bloemen, natuur en projecten als: A walk on the wild side. Lust for life. Het Grote Vanzelf.

(Klik op de foto voor meer.)


transparantje

And now for something completely different.
Old school:


Jaren '90Jaren ’90

Veel pastel-, en olieverf portretten. Een periode met wat meer realisme, al kwamen ook die portretten tevoorschijn uit directe, uit een eerste impuls, opgezette kleurvlakken. Raak of niet. (Wel dus.) Zelden wordt er overheen gewerkt met nieuwe lagen, de eerste toetsen zijn nog steeds aanwijsbaar.

 

(Klik op de foto voor meer.)


Jaren ’80          Jaren '80

Tijdgebrek door een drukke baan leidde tot klein werk, soms heel klein, ook weer grappig om te doen. Olieverf: De drie Gratiën ’80, De idee. (Kleur) potlood:  Les Puys, waarbij het papier zelf wordt bewerkt met scalpels. Ook pen en inkt. En penseel en inkt. Met interesse in niet de minsten: de indrukwekkende, ogenschijnlijk zo simpele inktwerkstukken van de oude Japanse Zen-meesters. Deels is dat te zien in de serie Stil boek, uit ’83.

(Klik op de foto voor meer.)


Jaren '70Jaren ’70

Eerst de Gerrit Rietveld Academie, dan de rest. Ragfijne potloodtekeningen; pen en inkt; spontane portretten in olieverf, gemaakt tijdens een gesprek dat zo maar ontstond. Ook de eerste tekeningen naar modellen in actie, dus ik had de smaak meteen te pakken.

Het was de tijd waarin de verbeelding aan de macht was. Nou graag, fantasie zat. Diverse series tekeningen bij eigen verhalen. Enkele kleine boeken geschreven en getekend, o. a. :Wie mooi wil zijn. Dat komt aan bod in de blogs.                                                                                                                                                                                           (Klik op de foto voor meer.)


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar boven